Новоолександрівська ЗШ І-ІІІ ступенів
Вовчанської районної ради
Харківської області
НАКАЗ
сел.Новоолександрівка
30.05.2017 № 53
Про результати перевірки
техніки читання
Згідно з планом роботи школи у травні 2017 року адміністрацією школи здійснювалася перевірка техніки читання та темпу письма учнів 2-11 класів, вивчалася робота вчителів щодо формування, розвитку й удосконалення навичок читання і письма в учнів.
Метою перевірки був контроль за нормативною швидкістю та якістю читання. До уваги бралися виразність читання та вміння переказати прочитаний текст.
Перевірка здійснювалась індивідуально. Було охоплено 13 учнів 2-го класу, 7 учнів 3-го класу,10 учнів 4-го класу, 4 учні 5-го класу, 9 учнів 6-го класу, 7 учнів 7-го класу, 5 учнів 8-го класу, 8 учнів 9-го класу, 5 учнів 10-го класу, 5 учнів 11-го класу.
Відповідно до вимог системи контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів на кінець ІІ семестру учні повинні прочитати таку кількість слів за хвилину: 2 клас – 50-60 слів, 3 клас — 75-80 слів, 4 клас — 90-95 слів, 5 клас – 90-100 слів, 6 клас – 100-110 слів, 7 клас – 110-120 слів, 8 клас – 120-130 слів, 9 клас – 130-140 слів, 10 клас – 140-150 слів, 11 клас – 150-160 слів.
Перевіркою виявлено, що більшість учнів школи читають відповідно до норм техніки читання.
Аналізуючи техніку читання учнів початкової школи за ІІ семестр минулого і цього навчального року можна побачити, що середній показник по класам не суттєво, але збільшився. Прогрес спостерігається в учнів усіх класів початкової школи.
Треба звернути увагу на те, що більшість учнів другого (вчитель Колеснікова Л.О.), та четвертого (Голубенко О.А.) класів виконують вимоги щодо читання, правильно інтонують прочитане, вміють читати діалоги, правильно роблять логічні наголоси у реченні. В цих класах є учні темп читання яких перевищує норму, але є учні, темп читання яких нижче норми і бажає бути набагато кращим. У 2 класі 23% ( вчитель Колеснікова Л.О.), у 3 класі 71% (вчитель Гринько О.В.), у 4 класі 30% (вчитель Голубенко О.А.) читають нижче норми.
Найвищі показники швидкості письма серед учнів 2 – 4 класів мають учні 2 і 4 класів, результати 19 зн/хв.. та 38 зн/хв.. відповідно.
Але слід зазначити, що у 2 класі є один учень який показав результат нижче норми.
Також не всі учні правильно поєднують літери, не у всіх учнів вірний нахил, форма та розміри букв.
Результати перевірки техніки читання
та темпу письма учнів 2- 4 класів
за ІІ семестр 2016/2017 н.р.
Клас
Навички
К-сть.
учнів
Середн. показник швидкості по класу
Середн. прогрес. Показник
Середн. регрес. показник
К-сть учнів, що чит.
Рівні сформованості навичок
Більше норми
У нормі
Менше норми
Поч.
Сер.
Дост
Вис
К-ть учн.
К-ть учн.
К-ть учн.
К-ть учн.
2
Літер. читання
13
44 сл./хв.
55 сл./хв.
23 сл./хв.
5
5
3
0
3
5
5
Письма
19 зн./хв.
225 зн./хв.
14 зн./хв.
3
2
2
1
2
4
-
3
Літер. читання
7
55 сл./хв.
76 сл./хв.
36 сл./хв.
1
1
5
1
2
3
1
письма
32 зн./хв.
45 зн./хв.
19 зн./хв.
2
2
3
1
2
2
2
4
Читання
10
84 сл./хв.
95 сл./хв.
50 сл./хв.
4
3
3
--
3
3
4
письма
38 зн./хв.
42 зн./хв.
31
зн./хв.
3
5
2
--
3
5
2
Результати перевірки техніки читання
та темпу письма учнів 5- 11 класів
за ІІ семестр 2016/2017 н.р.
Клас
К-ть учнів
Техніка читання
Темп письма
Менше норми
Норма
Більше норми
Середній показник
Менше норми
Норма
Більше норми
Середній показник
5
4
3
90-100
1
79
0
50-60
3
63
0
0
6
9
5
100-110
4
88
2
60-70
7
77
0
0
7
7
5
110-120
1
102
2
70-80
3
81
1
2
8
5
3
120-130
0
102
0
80-90
3
90
2
2
9
8
2
130-140
5
137
0
90-100
8
140
1
0
10
5
2
140-150
2
148
0
100-110
3
113
1
2
11
5
1
150-160
2
157
1
110-120
1
119
2
3
Середній показник по школі
122
103
У межах норми читають учні 9, 10 та 11 класів (вчителі Кущенко З.М., Перепелиця З.Г.)– середній показник 137 сл/хв., 148 сл/хв. та 157 сл/хв.. відповідно. Середнього показника по класах більше норми немає.
Найгірше читають учні 5, 6, 7 та 8 класів (вчителі Кущенко З.М., Перепелиця З.Г. та Бершакова О.М.) – середній показник 79 сл/хв., 88 сл/хв.., 102 сл/хв.. та 102 сл/хв.. відповідно. У учнів вище перерахованих класів середній показник нижче норми.
В кожному класі, крім 8 класу, є учні, які читають більше норми, але слід зазначити, що в кожному класі є і учні, які читають нижче норми. Найбільший відсоток учнів, які читають нижче норми у 5 класі (75%), у 6 класі (56%) (вчитель Кущенко З.М.), у 7 класі (71%) (вчитель Перепелиця З.Г .), у 8 класі (60%) (вчитель Бершакова О.М.).
Порівнюючи техніку читання учнів за ІІ семестр минулого і цього навчального року можна побачити, що середній показник по класу суттєво знизився у учнів 5 класу (у минулому році – 105 сл/хв.., а в цьому році – 79 сл./хв..), у учнів 6 класу (у минулому році – 90 сл/хв.., а в цьому році – 88 сл./хв..), у учнів 8 класу (у минулому році – 124 сл/хв.., а в цьому році – 102 сл./хв..). У учнів 9 класу показник знизився на 2сл./хв.. (у минулому році – 139 сл/хв.., а в цьому році – 137 сл./хв..).
В цілому по школі показник також став нижчий (у минулому році – 122 сл/хв.., а в цьому році – 116 сл./хв..).
Найвищі показники швидкості письма мають учні 5, 6, 9 та 10 класів (вчителі Кущенко З.М., Перепелиця З.Г.) - середній показник 63 зн/хв.., 77 зн/хв.., 140 зн/хв. та 113 зн/хв. відповідно. У межах норми пишуть учні 8, та 11 класів (вчителі Бершакова О.М., Перепелиця З.Г.) - середній показник 90 зн/хв., та 119 зн/хв. відповідно. У учнів 7 класу середній показник більший за норму на 1 зн. (81 зн/хв.) (вчитель Перепелиця З.Г.) Серед учнів 8, 9 та 10 класів немає учнів темп письма яких нижчий за норму.
Але слід зазначити, що є окремі учні (у 6 класі 22%, у 7 класі 29%, та у 11 класі 20%), які показали результати нижче норми. Також не всі учні правильно поєднують літери, не у всіх учнів вірний нахил, форма та розміри букв. І це стосується як учнів початкової школи, так і учнів середньої та старшої школи.
Останні показники говорять про те, що у школі є учні, з якими необхідно активізувати роботу щодо формування, розвитку та удосконалення навичок читання та письма, в системі проводити (як на самих уроках так і в позаурочний час) відповідну індивідуальну роботу з дітьми, які потребують посиленої педагогічної уваги через те, що мають низький рівень сформованості даних навичок, бо саме ці уміння і навички є основою для навчання взагалі. Використовуючи кращий прогресивний педагогічний досвід вчителів району, області, України, досвід зарубіжних колег, вчителям слід практикувати використання як традиційних методів та прийомів роботи, так і інноваційні технології, постійно застосовувати різноманітні вправи щодо формування, розвитку і удосконалення у школярів свідомого, швидкого, виразного читання, та правильного, каліграфічного письма. Окрім того, певних результатів можна досягти лише у тісній співпраці з батьками таких дітей та логопедичною службою.
На підставі вищезазначеного
НАКАЗУЮ:
1. Учителям:
1.1. Колесніковій Л.О., Гринько О.В., Симоненко О.С., Голубенко О.А., Кущенко З.М., Перепелиці З.Г., Бершаковій О.М. проаналізувати результати перевірки техніки читання, звернути увагу на якість читання учнів. Звернути особливу увагу на учнів, які показали низькі результати.
До 20.06.2017.
1.2. Розробити серію завдань для учнів низького рівня знань.
До 31.08.2017.
1.3. На уроках проводити словникову роботу, збагачувати словниковий запас учнів.
Постійно
1.4. Урізноманітнювати форми і методи роботи з текстом.
Постійно
1.5. На класних батьківських зборах провести бесіди з питань керівництва домашнім читанням у сім’ї.
2. На засіданні методичного об’єднання вчителів початкової школи та вчителів суспільно-гуманітарних предметів :
2.1. Обговорити підсумки перевірки техніки читання учнів 2 – 11 класів.
До 20.06.2017.
2.2. Скласти графік бібліотечних уроків згідно з планом роботи бібліотеки.
До 31.08.2017.
2.3. Розробити єдині вимоги щодо перевірки техніки читання серед учнів школи на наступний навчальний рік.
До 31.08.2017.
3. Заступнику директора школи з НВР Войтенко Л.М.:
3.1. Систематично контролювати техніку читання учнів школи.
Упродовж 2017/ 2018 н.р.
3.2. Заохочувати учнів, які показують найкращі результати, грамотами школи.
3.3. Систематично контролювати роботу вчителів школи з питання відпрацювання техніки читання учнів.
Упродовж 2017/ 2018 н.р.
4. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Войтенко Л.М..
Директор школи Т.М.Кузуб
З наказом ознайомлено:
Бершакова О.М.
Гринько О.В.
Колеснікова Л.О.
Голубенко О.А.
Кущенко З.М.
Симоненко О.С.
Перепелиця З.Г.
Войтенко Л.М.
Кузуб, 5 – 23 – 18 |